پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۰۷۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۴۰۰
«شیرین ایزدی»، بازیگر نقش " شمس" در سریال «معمای شاه» در گفتگو با خبرنگار " دیباچه" مطرح کرد:
اعظم صفایی:  «شیرین ایزدی»، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر از بازیگران با استعدادی است که فعالیت‌اش دراین عرصه را با گذراندن دوره‌های بازیگری در کانون سینماگران جوان شروع کرد و پس از آن توانست با ایفای نقش در دو سکانس از فیلم سینمایی «غوغا» به کارگردانی «سعیدسهیلی» و فیلم سینمایی «قارچ سمی» کاری از مرحوم «رسول ملاقلی پور» نظر اهالی سینما را به خود جلب کند و در اولین تجربه حرفه‌ای‌اش، نقش اول فیلم سینمایی «هشتمین روز» را از آن خود کند، فیلمی که به دلایلی توقیف و چندی پیش از مدیوم رسانه‌های تصویری پخش شد.

 «قرنطینه»، «پاپیتال» و «بعد از ظهر سگی سگی»، «غریبه‌ای دوست داشتنی» و «برای نشنیدن» از آثار سینمایی است که خانم بازیگر در آن‌ها حضور داشته است. او همچنین در سریال‌های تلویزیونی بسیاری بازی کرده که از جمله این کار‌ها می‌توان به سریال «راز ققنوس»، «کیمیاگر»، «تبریز در مه» و «معمای شاه» اشاره کرد. علاوه بر این‌ها تله فیلم «زمانی برای ماندن» و نمایش «پای پیاده» از کار‌های ثبت شده در رزومه این هنرمند است.
 
برایم آرزوی مرگ می‌کنند در شرایطی که با سختی و بیماری کرونا مواجه‌ام | بعد از

این بازیگر که چندی پیش به بیماری کوید ۱۹ مبتلا شد، در خصوص شرایط جسمی خود به خبرنگار حوزه سینمای دیباچه گفت: متأسفانه از چهارم خرداد متوجه این بیماری شدم، در ابتدا علائم بیماری با سرگیجه، سر درد و تهوع شروع شد، بلافاصله تست " پی سی آر" و اسکن ریه دادم و متوجه شدم، ۵ درصد ازریه‌ام درگیر بیماری شده است، لذا در منزل قرنطینه شدم و تحت درمان قرار گرفتم، هر روز پرستار برای سرم تراپی به منزل می‌آمد و همزمان دارو‌های لازم برای درمان کرونا را هم شروع کردم، تا اینکه از روز ششم بیماری دچار تب و لرز شدم و سرفه‌های من بیش از اندازه زیاد شد، بعد از معاینه، پزشک توصیه کرد که به بیمارستان بروم، اما زیر بار نمی‌رفتم و این قضیه باعث شد که یازدهم خرداد، اوضاع جسمی بدی پیدا کنم و با اسکن ریه‌ای که انجام دادم متوجه شدم، ۶۵ درصد ریه‌ام درگیر شده است، بلافاصله در همان روز در بیمارستان بستری شدم وتحت درمان از طریق تزریق آمپول‌های "رمدسیور" و کورتون درمانی قرار گرفتم و بعد از ۵ روز با بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شدم؛ اما در حال حاضر بعد از گذشت یک ماه هنوز تست من مثبت است، در منزل قرنطینه هستم و بهبودی کامل حاصل نشده است.

بازیگر سریال «تبریز در مه» ضمن اشاره به این نکته که در چند سال اخیر، بازیگری، وضعیت خوبی نداشته است، افزود: عدالت در این حرفه برقرار نمی‌شود، به طوری که خیلی‌ها مشغول به کار و عده زیادی بیکار بوده‌اند، شرایط کرونا هم مزید بر علت شده، تئاتر‌ها تعطیل و تولیدات سینمایی و تلویزیونی به حداقل رسیده است.

او در ادامه بیان کرد: متأسفانه برخی از افراد انصافی ندارند به طوریکه در شرایطی که با سختی و بیماری مواجه‌ام، برایم آرزوی مرگ می‌کنند! من و امثال من از این طریق امرار معاش می‌کنیم؛ به نظرتان انصاف است که مورد لعن ونفرین عده‌ای قرار بگیریم که کورکورانه قضاوت می‌کنند! از همه مهم‌تر اینکه در این شرایط سخت، عوامل کار‌ها که همکاران ما هستند هم هوای ما را ندارند  و با دعوت برای بازی در پروژه‌هایشان از ما حمایتی نمی‌کنند. بعد از " معمای شاه " هیچ پیشنهاد قابل توجهی نداشته‌ام! در صورتی که خیلی‌ها در محافل خصوصی نقش‌ها را میان خود تقسیم می‌کنند و دائم مشغول کار هستند.

ایزدی تأکید کرد: بازیگری در سینما و تلویزیون بیشتر بر اساس روابط است و هیچ عدالتی در این موقعیت برقرار نیست، اکثر بازیگران با تجربه، تحصیل کرده و باسابقه‌ای درخشان، بیکار مانده‌اند! نقش روابط و کار تیمی در صنعت فیلم سازی بیش از حد انتظار است و بدون شک این موضوع نه تنها در عرصه هنر بلکه در کل جامعه وجود دارد، الان شرایط سینما همسو با شرایط جامعه است، حرکت سینما در مسیری نا متوازن و پر از فراز و فرود است، به نظرم سینما یک جریان ثابت ندارد، در یک دوره حال خوبی دارد و فیلم‌های خوبی تولید می‌شود و زمانی دیگر فیلم‌های تولید شده از استاندارد خوبی برخوردار نیستند به نحوی که مخاطب شوقی به دیدن فیلم ندارد.

بازیگر سریال «معمای شاه» در پاسخ به این پرسش که به چه دلیل بیشتر کار‌هایی که در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته در ژانر تاریخی بوده است؟ آیا شخصا علاقمند به این ژانر است و یا پیشنهادات بر این مبنا بوده؟ گفت: این موضوع به دلیل علاقه شخصی نبوده است، بلکه به واسطه شغلی که دارم، هر پیشنهادی را که دوست داشته باشم، می‌پذیرم و علاقه‌مند هستم در تمامی سبک‌ها کار کنم واگر چند کار تاریخی تداوم داشته است، موضوعی کاملا اتفاقی است.

او در خصوص کاهش کیفیت آثار تلویزیونی اظهار داشت: متأسفانه سریال‌ها به این دلیل که در کمترین زمان ممکن تولید می‌شوند، کیفیت لازم را ندارند و تنها به جنبه‌های دقیقه‌ای آن‌ها توجه می‌شود، دراین شرایط عوامل تولید، تأکیدی بر کیفیت اجرایی، محتوایی و جنبه‌های هنری این آثار ندارند.

این بازیگر که سابق در زمینه طراحی لباس هم فعالیت داشت، ضمن اشاره به این موضوع که بازیگران باید فعالیتی جدا از بازیگری داشته باشند، افزود: ما بازیگران امنیت شغلی نداریم، اگر شانس داشته باشیم تا جوانی کار می‌کنیم و در پیری معمولا کنار گذاشته می‌شویم و یا نقش‌های ما خیلی کوتاه و کلیشه‌ای می‌شوند، درنتیجه باید آینده نگری کنیم و دو شغله باشیم، البته به نظر من این فعالیت باید در زمینه هنر باشد، شخصا به دلیل علاقه به دنبال این قضیه رفتم، ولی شرایط ادامه کار برایم مهیا نشد.

« شیرین ایزدی »  در پایان اظهار داشت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که همه بازیگرها، در پروژه‌های مختلف سینمایی، تلویزیونی به طور یکسان کار کنند نه اینکه یک عده کار کنند و عده دیگری بیکار بمانند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار